فیلتر برخی از ایمیلها در Gmail

همانطور که می دانید یکی از معروفترین سایتهای ارائه دهنده ی خدمات رایگان ایمیل سایت Gmail می باشد که بدلیل فضای مناسب ، امکانات و سرعت بالا توانسته است با رشد فوق العاده ی خود کاربران بسیاری را جذب نماید. با وجود محیط ساده و جذاب Gmail اما برخی از امکانات مفید و مناسب آن از چشم ما دور مانده است ، یکی از این امکانات ، فیلتر برخی از ایمیلها می باشد.
حتماً بعد از ایجاد یک اکانت در جیمیل و در واقع استفاده از این ایمیل ، برایتان ایمیل های فراوانی آمده است که بسیار از این ایمیل ها جنبه ی تبلیغاتی داشته و فضایی از صفحه ی مانیتور شما را اشغال کرده اند ، یکی از راههای رهایی از اینگونه ایمیل ها استفاده از spam یا همان هرزنامه ی می باشد که آن ایمیلها را به عنوان spam به جیمیل معرفی کنیم تا از این به بعد به طور مستقیم وارد اینباکس (inbox) ما نشوند. اما شاید واقعاً انتخاب گزینه ی spam برای اینگونه ایمیها کمی سخت باشد ، راه بهتر و مفید تری نیز وجود دارد ، ایجاد یک فیلتر در جیمیل (Create a Filter)

gmail-filter

البته استفاده از فیلتر در جیمیل ، کاربرد بسیار فراوان تری نسبت به آنچه بیان شد ، دارد . در حقیقت شما می توانید بوسلیه ی این امکان جیمیل ایمیلهای خود را دسته بندی نمایید و ایمیلهای مهم خود و یا ایمیلهای بی اهمیت خود را براحتی و بوسیله ی خود جیمیل دسته بندی نمایید.

در این آموزش به شما خواهیم آموخت که چگونه یک فیلتر را در Gmail بسازید و چگونه آن را تنظیم نمایید . امیدوارم که از این آموزش لذت برده و استفاده کنید. (دانلود آموزش ………… ادامه مطلب…)

دانلود آموزش (لینک غیر مستقیم) حجم: ۱ مگابایت

دانلود آموزش از سرور دوم (لینک مستقیم)

دانلود آموزش از سرور های دیگر (لینک غیر مستقیم)
توجه : دوستان عزیز برای دانلود از لینک ( دانلود آموزش از سرور های دیگر ) ابتدا وارد صفحه ایی می شوید که نام سایت های ( سرور )  مختلفی در آن نوشته شده است  .. پس از انتخاب سایت مورد نظرتان .. به دانلود این آموزش در (سرور خود آن سایت ) بپردازید

معرفی نویسنده


وبلاگنویس، طراح وب سایت و علاقه مند به مباحث IT ...

۱۲ نظر برای این مطلب

  1. با عرض سلام من می خواهم یک وبلاگ داشته باشم ولی موفق به ساخت از راههی سخت نشدم اگر امکان داره یک راه آسان و ساده به من ارائه دهید متشکرم

  2. اصلاً سخت نیست
    به سایت زیر برو و یک وبلاگ بساز به همین راحتی
    http://www.wordpress.com

  3. من یه فیلتر شکن می خوام از کجا باید دانلود کنم
    منتظر جواب شما هستم ممنون…………..؟

  4. سایت جی میل چند روزی است که به سرنوشت فیس بوک دچار شده . بعضی از سایت ها ، خبر از فیلتر شدن آن توسط سازمان ارتباطات می دهند و علت آن را ایجاد گرایش به ایمیل ملی در بین ایرانیان اعلام کرده اند.
    در مورد این مسائل فکر کنید:
    اگر واقعا علت این باشد ، به زودی باید شاهد فیلتر شدن همه سایت های ارائه دهنده پست الکترونیک به خصوص سایت یاهو باشیم . بدین معنا که همه کاربران ایرانی ، باید یکبار ، به طور کامل ، زندگی اینترنتی خود را رفرش کنند.
    تا کنون هر کاربر اینترنت ، این دغدغه را داشته که ” نکند ایمیل او هک شود ” ، چون تمام فعالیت های اینترنتی او بر پایه ایمیلش بنا نهاده شده . مثلا اگر شما در یک فروم ثبت نام کرده باشید و بعد از مدتی رمزتان را فراموش کنید ، به راحتی می توانید از آن سایت درخواست کنید تا نام کاربری و رمز را به میلتان ارسال کند . حال یک نفر ممکن است در بیش از صد سایت علمی ، تفریحی ، اقتصادی و … ثبت نام کرده باشد ، چگونه می تواند میل خود را در همه این سایت ها اصلاح کند.
    داشتن ایمیل ملی ( فعلا ) به این راحتی ها نیست . برای ثبت نام ، تمام مشخصات شما از جمله کد ملی نیاز است . توجه داشته باشید که کنترل ایمیل ملی ، توسط دولت ، خیلی راحت تر از کنترل اس ام اس ، تماس تلفنی و … است . مثلا پست الکترونیک شما در زمان آشوب های سیاسی کاملا قطع می شود ! . یا دولت می تواند ایمیل های دریافتی از بعضی سایت های خاص را مسدود کند . یا شما جرات نمی کنید هر نوع کلمه ای را در متن ایمیل خود به کار برید.
    مطمئن باشید کیفیت ایمیل ملی هیچوقت به کیفیت سایت هایی مثل یاهو نمی رسد ، مثلا از نظر فضایی که در اختیار داده می شود.
    مقایسه کسانی که در یاهو اکانت دارند با کسانی که ایمیل ملی دارند مانند مقایسه کسانی است که حساب بانکی بین المللی دارند ، با کسانی که در یک موسسه مالی و اعتباری کوچک ، حساب دارند.
    و خیلی چیزهای دیگر.
    من از همه صاحبان سایت ها و وبلاگ ها و تمام کسانی که به نوعی با اینترنت سروکار دارند ، تقاضا میکنم ، قبل از اینکه مسئله جی میل قاطی بحث های سیاسی کنونی جامعه شود ، مخالفت خود را با این فیلترینگ این نوع سایت ها اعلام کنند.

  5. از این آموزش شما بسیار متشکرم .خیلی عالی بود

  6. از آموزش هاوراهنمایی هاتون ممنون*

  7. من میتونم روی ایمیلم یه صفحه داشته باشم

  8. […] جیمیل را در مطالب قبلی ساخته ایم برای مشاهده ی این مطلب اینجا را کلیک کنید). اما ایراد این روش چیست: علاوه بر اینکه […]

  9. س
    لطفا راجع بهسرور واچ تی تی پی مرا اموزش دهید

  10. خیلی خوب

  11. هیچ کدام از لینک ها مستقیم نیستند. تازه دوتا لینک اول فیلتره، سومی هم امتحان نکردم.

  12. تازه تو قسمت from و to مه به ترتیب گفتید واسه ایمیل های دریافتی و ارسالی است اگه هر دو رو فعال کنیم اصلا برچسبی زده نمیشه؟

یک نظر بگذارید